środa, 12 września 2012

Kuskus z rybą

Mój ulubiony kuskus, tym razem wystąpi wraz z rybką. Ja co prawda jestem wielbicielką mięcha, w rybach nie lubię dłubaniny... ale jak nam się przeje mięso to polecam zjeść rybkę. Ta którą jadłam ma mało ości i są raczej duże, wiec nie nadłubiemy się za bardzo

Składniki:

  • przecier pomidorowy (można pomieszać z miksowanymi pomidorami)
  • cebula
  • opcjonalnie por
  • papryka w proszku
  • sól
  • pieprz
  • cieciorka
  • kasza kuskus
  • woda
  • olej
  • dynia
  • opcjonalnie ziemniak
  • zielone papryki
  • morskie ryby (ja miałam sarduk)
  • czosnek
  • harrisa 
Przygotowanie:
W garnku do gotowania kuskusu podsmażamy pokrojoną w kostkę cebulkę i poszatkowanego pora. Dodajemy około 3 łyżki koncentratu pomidorowego, można też dolać przecier pomidorowy. Podlewamy wodą, gdy sos się trochę podgotuje dodajemy cieciorkę, czosnek, 2- 3 cebule
w całości, ewentualnie ziemniaki. Na górne pięterko wkładamy kuskus- uprzednio zmieszany
z kilkoma łyżkami oliwy. Między czasie oczyszczamy ryby i smarujemy je w środku i na zewnątrz harisą, można dodatkowo natrzeć czosnkiem. Przyprawione rybki odstawiamy na kilkanaście minut. Gdy para zaczyna przechodzić przez kuskus, wyciągamy go zalewamy wodą (około 3/4 szklanki) mieszamy i ponownie dajemy na piętro garnka. Dorzucamy do gotowania dynię. Po krótkim czasie wrzucamy ryby. Czas gotowania sosu z rybą to jeszcze jakieś 10min.- jeśli rybki są małe to nawet krócej. Następnie sosem zalewamy kuskus, na nim kładziemy warzywa z sosu
i układamy rybę. Dodatkowo można ułożyć usmażoną na oleju paprykę- może być ugotowana razem w sosie, ale moja teściowa smaży oddzielnie. Jeśli gotujemy w sosie to wrzucamy też pod koniec bo papryka gotuje się kilka minut. Ewentualnie może być podsmażona na początku razem
z porem i cebulą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz